Phantom's Brick Архив

Главная -> LEGO® Форум -> Информация и новости

Friends - новый успех? от ZeeK

ZeeK, 2011-12-15 21:29:30 +00:00

LEGO начало продвижение серии "Friends"... Причём - через бизнес-журнал: ССЫЛКА (АНГЛ)

Вот тут что-то ещё написали: ССЫЛКА (АНГЛ)

А вот так выглядели инициативы "для девочек"...

Alexkerry, 2011-12-16 00:39:33 +00:00

Игорь, преогромнейшее спасибо за вторую ссылку. (ой, ссылки практически на один и тот же текст ведут, в разном оформлении)

Особенно за:

"Encouraged by what it had learned about boys, Lego sent its team back out to scrutinize girls, starting in 2007. The company was surprised to learn that in their eyes, Lego suffered from an aesthetic deficit. “The greatest concern for girls really was beauty,” says Hanne Groth, Lego’s market research manager. Beauty, on the face of it, is an unsurprising virtue for a girl-friendly toy, but based on the ways girls played, Groth says, it came, as “mastery” had for boys, to stand for fairly specific needs: harmony (a pleasing, everything-in-its-right-place sense of order); friendlier colors; and a high level of detail.

“It was an education,” recalls Fenella Blaize Holden, an under-30 British designer, on the process of getting Lego Friends made. “No one could understand, why do we need more than one handbag? So I’d have to say, well, is one sword enough for the knights, or is it better to have a dagger, too? And then they’d come around.”

Lego confirmed that girls favor role-play, but they also love to build—just not the same way as boys. Whereas boys tend to be “linear”—building rapidly, even against the clock, to finish a kit so it looks just like what’s on the box—girls prefer “stops along the way,” and to begin storytelling and rearranging. Lego has bagged the pieces in Lego Friends boxes so that girls can begin playing various scenarios without finishing the whole model. Lego Friends also introduces six new Lego colors—including Easter-egg-like shades of azure and lavender. (Bright pink was already in the Lego palette.)

Then there are the lady figures. Twenty-nine mini-doll figures will be introduced in 2012, all 5 millimeters taller and curvier than the standard dwarf minifig. There are five main characters. Like American Girl Dolls, which are sold with their own book-length biographies, these five come with names and backstories. Their adventures have a backdrop: Heartlake City, which has a salon, a horse academy, a veterinary clinic, and a café. “We had nine nationalities on the team to make certain the underlying experience would work in many cultures,” says Nanna Ulrich Gudum, senior creative director."

The key difference between girls and the ladyfig and boys and the minifig was that many more girls projected themselves onto the ladyfig—she became an avatar. Boys tend to play with minifigs in the third person. “The girls needed a figure they could identify with, that looks like them,” says Rosario Costa, a Lego design director. The Lego team knew they were on to something when girls told them, “I want to shrink down and be there.”

The Lego Friends team is aware of the paradox at the heart of its work: To break down old stereotypes about how girls play, it risks reinforcing others. “If it takes color-coding or ponies and hairdressers to get girls playing with Lego, I’ll put up with it, at least for now, because it’s just so good for little girls’ brains,” says Lise Eliot. A neuroscientist at the Rosalind Franklin University of Medicine and Science in Chicago, Eliot is the author of Pink Brain Blue Brain, a 2009 survey of hundreds of scientific papers on gender differences in children. “Especially on television, the advertising explicitly shows who should be playing with a toy, and kids pick up on those cues,” Eliot says. “There is no reason to think Lego is more intrinsically appealing to boys.”

Долго же они думали..

Изменено 16 декабря 2011 пользователем Alexkerry

ZeeK, 2011-12-16 00:56:24 +00:00

Отлично!

Там ещё Джо Мено высказывался насчёт утконосов... ;)

Если серьёзно - надеюсь, что расширение аудитории, которое в очередной раз затевает ЛЕГО, не повлияет на "базовые ценности" остальных серий (хотя, судя по моделям "классического" города в 2012 - не повлияло. Пока что...). А насколько серия окажется успещной у "целевой аудитории" покажет время. Не зря же БизнесУик нарисовал свою картинку...

Alexkerry, 2011-12-16 03:36:42 +00:00

Вот тут тоже высказались))

http://www.wired.com/geekdad/2011/12/its-lego-but-you-know-for-girls/

кривой перевод, но смысл понятен

Altair, 2011-12-16 09:39:59 +00:00

надеюсь, что расширение аудитории, которое в очередной раз затевает ЛЕГО, не повлияет на "базовые ценности" остальных серий

Ты за судьбу минифиги беспокоишься?

Не думаю, что тут будут сюрпризы. Они же пишут, что вроде как осознали, что мальчики и девочки играют по-разному.

Кстати, с девочковой точки зрения - имхо, минус, что куклы не переодеваемые. Хотя, при нынешнем потреблении это лишь сигнал к Collect them all :bored:

А насколько серия окажется успещной у "целевой аудитории" покажет время.

Это да) Какой успех, когда серия только сутки в магазинах?

Alexkerry, 2011-12-29 12:39:53 +00:00

обсуждают..

видео

ZeeK, 2011-12-30 02:18:48 +00:00

Там какая-то бешеная феминистка с ником "Шумейкер" воду мутит по всему интернету.

Судя по фото её бедной дочки - у мамы явно мозг дал крен, дифферент и стартанул на Криптон дааавным давно.

У нормальных людей 3 реакции: "не нравится - не куплю", "нравится куплю", "кому что нравится, тот то и покупает".