Phantom's Brick Архив

Главная -> LEGO® Форум -> Информация и новости

Новый опрос для AFOL'ов на сайте LEGO от ZeeK

ZeeK, 2010-07-09 00:00:47 +00:00
Now we ask you to take the survey again. It include some of the same questions, but also a set of new questions for you.

Please take a few moments to complete this short online survey to let us know your opinion about the LEGO Group -> http://www.legokidsinnercircle.com/legokids/eFocus/jsp/efocus?DST=LEGO_2010TrackingAFOL

You might notice that the link refers to the LEGO Kids Inner Circle; this is because Satmetrix, which hosts that site, is also supporting our efforts to track AFOL/TFOL opinions. Rest assured that this survey is for AFOL’s and TFOLs only.

О результатах прошлых опросов:

Here are some of the key findings from the first quarter 2010 survey:
  • The survey was completed by 3.750 AFOLs and TFOLs. 33% of respondents were TFOLs, 67% was AFOLs. When asked about likeliness to recommend LEGO products and services to friends and family, AFOLs are (consistent with the previous surveys) more likely to recommend than TFOLs. Several TFOLs this time expressed disappointment with the discontinuation of the Bionicle line. When asked what the LEGO Group can do to improve willingness to recommend, most frequent answers center around request for more complex/modular sets, re-release of classic sets, teen/adult focused section on LEGO.com and better pricing.
  • In this survey we asked some questions specifically about online behavior. Interestingly we found that both AFOLs and TFOLs are more creative and conversational than average online population. They are very active on forums, blogs and social network sites, but not using Twitter much. Putting the data into the Forrester Social Technographics Ladder, we got the following results:
    • Around 40% of AFOLs/TFOLs fit the categories of Creators and Conversationalists (average for US online population is around 30%). We compare to US online population just because we do not have comparable numbers for e.g. Europe or Asia.
    • Around 70% of AFOLs/TFOLs fit the category of “Critics” (average for US online population is less than 40%). Surprising?

Very interesting findings, so we follow up with some more questions about online behavior in this 2nd quarter survey.

Thank you,

The LEGO Community Team

Поскольку в 4 утра я физически не могу это перевести на русский - опка что те, кто МОЖЕТ - читают так.

VerSen, 2010-07-09 06:15:18 +00:00

Спасибо, Игорь!

Высказалась!

Хм... Лего-то прекрасно знает о чем нас спрашивать!!!

Draigar, 2010-07-09 08:25:19 +00:00

Да уж посмотрим, что из этого путного выйдет :)

З.Ы. Зачем спрашивать про BIONICLE'ов, вряд ли они сразу бросят Фабрику Героев и опять кинуться сочинять истории и героев.

Изменено 9 июля 2010 пользователем Draigar

vadjaha, 2010-07-09 09:08:41 +00:00

Я тоже высказался :) Хочется верить в то, что они сделают правильные выводы из всех голосований!

RaZeR, 2010-07-09 11:09:03 +00:00

Поучавствовал.

Хм... Лего-то прекрасно знает о чем нас спрашивать!!!

Ага... особенно меня порадовал вопрос "Пользуетесь ли вы смартфоном?" :laugh:

VerSen, 2010-07-09 11:13:37 +00:00

Ага... особенно меня порадовал вопрос "Пользуетесь ли вы смартфоном?" :laugh:

А вот сущность этого вопроса для меня осталась загадкой? Это что, тест на "денежность"? Или как?

ZeeK, 2010-07-09 11:32:21 +00:00
Ага... особенно меня порадовал вопрос "Пользуетесь ли вы смартфоном?"А вот сущность этого вопроса для меня осталась загадкой? Это что, тест на "денежность"? Или как?

Сущность этого вопроса - ЕСЛИ вы пользуетесь смартфоном, то предлагают выбрать его "платформу" (Симбиан, Вин Мобайл, андроид...) а также указать какой БЫСТРЫЙ способ связи с Client Service удобнее - "Твиттер", "Фейсбук" что-то ещё...

Так что это не тест на бабло (там отдельный вопрос есть про деньги на ветер ЛЕГО), а про то, КАК взрослому удобнее и проще отправить своё "фе!" в ЛЕГО.